: קאנט - תורת המידות
"לא יצויר דבר בעולם, ואף לא מחוץ לעולם, שיכול להיחשב לטוב בלא הגבלה, אלא הרצון הטוב בלבד
אהרון ברק: "מכאן שתכליתו האובייקטיבית של דבר חקיקה אינה משקפת רצון ריאלי של המחוקק; היא חיצונית לטקסט ולהקשרו הספציפי, ומבטאת את כוונת המחוקק הסביר"
שמתם לב בוודאי, שאלו הם אותם מושגים: "יצוייר דבר בעולם" - זו "האוביקטיבית" אצל ברק (על פי קאנט - עולם התופעות הוא העולם הנתפס, ולכן, האובייקטיבי). "מחוץ לעולם" אצל קאנט זה ה"חיצונית לטקסט" של ברק. "רצון ריאלי" של המחוקק אצל ברק, זה הרצון ה"רגיל" , לא הרצון הטוב, אלא הרצון שתלוי באינטרסים של פרט, ולכן אינו "כללי" "קטגורי" ומוחלט". . כוונת המחוקק ה"סביר" לעומת זאת, זה המחוקק נטול הפניות, שאינו מעוגן בהקשר ספציפי (ולכן הוא נצחי, אובייקיטיי ומוחלט). זהו ה"רצון הטוב", שהוא "טוב ללא הגבלה"
מפגש חמישי חלק א